Miroljub Todorović
(Fragmenti o mejl-artu)
Neposredno prenošenje ideja sredstvima i instrumentima međuljudskog saobraćaja.
*
Komunikacija - garant postojanja.
*
Pošta - posrednik, a ponekad i saučesnik u širenju umetničkih poruka.
*
Kreacija - sam čin opštenja.
*
Ideja i poruka: da, ali često i objekat određene plastičke forme i estetske prirode.
*
Bez estetskih, tematskih i nacionalnih ograda.
*
Imanentna pravila funkcionisanja mejl-arta.
*
Novi mediji - nove umetničke forme.
*
Ne samo drugačiji oblik umetničke komunikacije.
*
Deprofesionalizacija i dekomercijalizacija umetnosti.
*
Novi umetnički senzibilitet nikao van domena i prostora poznatih, tradicionalnih likovnih grana.
*
Drugačiji načini poimanja sadržaja i značenja bića umetnosti.
*
Promenjena funkcija umetničkih artefakata.
*
Spoj umetničkog izraza sa mogućnostima masovnih medija.
*
Zarazna kreativna energija mejl-arta.
*
Da li samo umetnički hibrid?
*
Eksperiment u samom biću umetnosti.
*
U kojoj meri priroda pošiljke može postaviti granice (ograničenja) u stvaralačkom radu mejl-artiste?
*
Možemo li i smemo li umetničke fenomene određivati samo po njihovom položaju i ulozi u društvu?
*
Izmenjen način doživljaja u umetnosti.
*
U prvi plan teorijskog razmatranja i analize sve više stavljati imanentnu poetiku mejl-arta.
*
Izoštreni mehanizmi estetske percepcije.
*
Vreme je da postepeno napuštamo i ostavimo istoriji jednostavnu i jednosmernu definiciju mejl-arta pomoću tehničkih karakteristika, sredstava i načina rasprostiranja.
*
Izvor razumevanja i sporazumevanja, akcije i imaginacije.
*
Stalno proširivanje eksperimentalnog vidokruga.
*
„Umetnost zadovoljstva i otkrivanja.“
(Ken Fridman)
*
Aktiviranje same strukture medija.
*
Još jednom razmotriti prirodu komunikacije.
*
Radikalno prevrednovanje temeljnih postavki umetnosti.
*
Baštineći istorijsku avangardu, prvenstveno dadaizam, mejl-art je izrastao u sasvim novu umetničku disciplinu.
*
Traganje za posebnim oblicima komunikacije.
*
Mogućnost kodifikovanja vizuelnih i gestualnih znakova.
*
„Lepota je informacija.“
(Lotman)
*
U biću mejl-arta: novi izvori, drugačija merila.
*
Oslobađanje imaginativnih potencijala i semantičko bogatstvo poruka.
*
Akcija kao značenjski gest.
*
Zavisnost međuljudske komunikacije od predmeta i posrednika.
*
Tumačenje značenja i značaja divergentnih prostora eksperimenta i istraživačkih zahvata u mejl-artu.
*
Poimanje sveta kroz igru i imaginaciju.
*
Komunikativni artefakti - izvor estetskih informacija.
*
Osećanje kolektivnog duha u netvorku i blago potiskivanje individualne umetničke egzistencije.
*
Elementi planetarnog mišljenja i delovanja u ključnim preokupacijama mejl-arta.
*
Svest o mogućnostima masovne komunikacija.
*
Ključevi intermedijalne igre.
*
Da li samo „metamorfoza umetnosti u mediije komuniciranja“?
*
Odbacivanje površinskih i pojavnih slojeva umetnosti komunikacije komunikacije.
*
Ka skiciranju nove umetničke antropologije i kosmologije mejl-arta, njegovom čvršćem poetičkom i teorijskom utemeljenju.
*
Mogućnost semiološkog pristupa osnovnim elementima i činiocima poštanske umetnosti.
*
Denotativna ili konotativna vrednost ikoničkih segmenata u poruci.
*
Sredstva komuniciranja i njihova sopstvena unutarnja sfera i dimenzije.
*
Neprekidni eksperimentalno-istraživački dinamizam umetnika.
*
Kako se i u čemu ogleda smisao komunikacije?
*
Nesvesne strukture značenja u gestovima i porukama.
*
Nepristajanje na ustaljene i istrošene modele umetnosti.
*
Prepoznavanje stilskih karakteristika pojedinih mejl-artista.
*
Prisan doživljaj medija.
*
Spektar umetničkih postupaka i otvaranje novih eksperimentalnih i kreativnih mogućnosti u mejl-artu.
*
Specifična akcija duha i svesti, izdvojen pogled na svet, planetarno, medije i komuniciranje.
*
Divergentnost komunikacionih modela.
*
Mejl-art delo (gest, poruka, akcija), kao višeslojna, jedinstvena i neponovljiva struktura.
*
Ludistička projekcija sveta.
*
Umetnost - sredstvo komunikacije i analiza komunikativnih mehanizama.
*
Pokušati sa definisanjem jasnijih granica između mejl-arta i drugih umetničkih disciplina.
*
Moć informacije i oblik upotrebljenog medija.
*
Modifikovanje estetskog predmeta u poštanskoj komunikaciji.
*
Problemi semiologije vizuelnih znakova.
*
Radikalni motivi i metodi umetničkog ponašanja u Mejl-artu.
*
Nedovoljna estetizacija komunikacionih medija.
*
Višestruko asocijativno intenziviranje vizuelnih poruka.
*
Mejl-art jedna od akcionih disciplina duha.
*
Umetnik i umetnost na samom izvoru umetnosti.
*
Kreiranje slobode u neosvešćenom svetu. Bitka između komunikacije i haosa.
*
Uloga jezika i jezičkih elemenata u gradnji estetske strukture mejl-arta.
*
Kako zaobići sisteme?
*
Ambivalentni odnos prema komunšicvonoj građi.
*
Mesto i uloga kreativnih komponenata u medijumu komuniciranja.
*
Planetarna igra i eksplozija umetničkih avangardi.
*
Da li bi svet bio svet bez komunikacije?
*
Potrošljivost, ironičnost, samoizvornost, dekonstrukcijska metafizičnost – paradoksi mejl-arta.
*
Neomeđeni prostori istraživanja.
*
Oblikovanje perceptivne strukture za prijem i dešifrovanje poruka.
*
Da li samo umetnost komunikacije?
*
Težnja za polemičkim sukobom sa svetom u kome se egzistira.
*
Transformacija predmeta istraživanja umetnosti.
*
Pored komunikacione i ludičke insistirati na imaginativnoj i spoznajnoj dimenziji mejl-arta.
*
Kritički naboj i estetska provokacija.
*
Oslobađajuća moć stvaralačkih energija.
*
Komunikativna aktivnost i traganje za pravima estetskim vrednostima.
*
Ne „umetnost na rubu umetnosti“, već umetnost u oku i duhu umetnosti.
(Objavljeno u knjizi „Planetarna kultura“, Beograd, 1995)
No comments:
Post a Comment